Az új tanév mindig tele van izgalommal, kihívásokkal és egy kis bizonytalansággal. Idén azonban különösen nagy izgalommal vártam az első ingyenes online matekórámat az Elsőfokú függvények témájában. Az órára való készülés során, ahogy a monitor előtt ültem, vegyes érzelmek kavarogtak bennem. Vajon megszólalnak-e majd a diákok? Vajon segíthetek nekik megérteni ezt a nem mindig könnyen emészthető témát? Az ilyen kezdetek mindig tele vannak kérdésekkel.
Hihetetlen Visszatérés: Négy Érettségiző a Virtuális Osztályteremben
Az óra előtt kicsit izgultam, hiszen az új diákok gyakran csendesek, nem ismerjük még egymást, és a technika is hozhat váratlan meglepetéseket. De ami ezen az órán történt, minden várakozásomat felülmúlta. Négy volt érettségizőm, akik már túl vannak az érettségin, úgy döntöttek, hogy ebben a hőségben beülnek velem matekozni.
Na jó az egyik nem érettségizett, csak hobbiból járt hozzám. 🙂
Ez számomra egyszerűen elképesztő és megható volt! Amikor megláttam őket, egyből éreztem, hogy ez az óra más lesz, mint a többi.
2024.08.17. 13 óra: Elsőfokú függvények
NYÁRI MELEGBEN A LEGNAGYOBB HŐSÉGBEN!
Kb. 15-en voltunk.
FREE ÓRA ÉRTÉKELÉSE 7 RÉSZTVEVŐTŐL
A 0 az nagyon negatív az 5 kiemelkedően pozitív visszajelzést jelent. Itt vannak az összesített válaszok:
A 7 diák Visszajelzései írásban:
Az óra végén kíváncsi voltam, hogy milyen hatással volt a résztvevőkre az elsőfokú függvényekről szóló óra. Hét diák töltötte ki a kérdőívemet, és az eredmények igazán biztatóak voltak. Íme néhány visszajelzés tőlük:
- „Érthető volt” – Ez a rövid, de annál fontosabb visszajelzés megmutatja, hogy a célomat elértem. Az érthetőség mindig is elsődleges volt számomra.
- „Legyen több ingyenes óra, ami hasznos és felkészít az érettségire” – Ez a kérés arra ösztönöz, hogy folytassam a free órák szervezését, hiszen a diákok értékesnek találják ezeket az alkalmakat.
- „Kézen fogva vezet a matek útvesztőjében.” – Egy ilyen visszajelzés megerősíti, hogy a tanításom segít átlátni a bonyolult matematikai összefüggéseket, ami mindig is az egyik legfontosabb célom volt.
- „Elképesztően lelkesen elmagyarázol mindent, és nagyon várom szeptembertől, hogy részt vehessek az óráidon.” – A tanuló kezd is velem szeptembertől az érettségi felkészítőmön.
- „Kedves Edit, köszönöm a lehetőséget a free órára. Érthető volt minden, és szeretnék jelentkezni a további órákra.” – Ezt a diákot külön örömmel fogom látni a következő alkalmakon, hiszen már most érdeklődik a folytatás iránt.
- „Ismét nagyon jól éreztem magam, alig várom a folytatást!” – Ez a lelkesedés, amit ez a diák kifejezett, megmutatja, hogy az óra nemcsak hasznos, de élvezetes is volt számukra.
Folytatjuk...
Az óra végén, látva a pozitív visszajelzéseket és a lelkesedést, úgy döntöttem, hogy nem hagyom ennyiben. Újabb ingyenes órát szervezek, hogy továbbra is segíthessek azoknak, akik félnek a matematikától, és hogy még többen csatlakozhassanak az érettségire való felkészüléshez.
Üzenet az Érettségizőknek: Ne Hagyjátok Kihasználatlanul a Lehetőséget!
Ha te is érettségire készülsz, és úgy érzed, hogy szükséged lenne további segítségre, ne habozz csatlakozni az ingyenes órákhoz, vagy akár az érettségi felkészítőm bármelyikéhez, amelyek kifejezetten az érettségizők igényeire szabottak. Ezek az alkalmak nemcsak a tanulást segítik, de egy közösség részévé is válhatsz, ahol támogatjuk egymást a céljaink elérésében.
Köszönöm mindenkinek, aki részt vett az órán, és várom a következő alkalommal is, hogy együtt haladjunk tovább a matek világában!
Szeretettel: Edit, Ravix matek