Nagyon örülök annak, hogy nemcsak azok jelentkeznek a matek felkészítőimre, akik az érettségire készülnek, hanem olyanok is, akik csupán a tanulás öröméért, vagy azért, hogy szellemileg frissen tartsák magukat. Irén egy példa erre – egy olyan, aki már nem tizenéves hölgy, aki nem az érettségi miatt, hanem hobbiból vett részt a RaviX LIVE Elit programban. De a próbaérettségit megírta ötös eredménnyel!

Az interjúban mesél arról, hogyan élte meg ezt a különleges élményt.

 

Kiinduló hozzáállás a matematikához

Mi volt a hozzáállásod a matekhoz a felkészítő előtt? Hogyan érezted magad a matekórákon az iskolában?

„Bár szerettem a matematikát az iskolában, sokkal inkább humán beállítottságú voltam. Kedvenc témaköreim mellett akadtak hiányosságok a matektudásomban, ezért nem mertem aktív lenni az órákon, mert nem voltam biztos a válaszaim helyességében.”

 

 

Irén nem az érettségi miatt jelentkezett, mert azt már sok-sok éve letette 🙂

2024. szeptember 1-én készítettem interjút Irénnel, aki őszintén megosztotta saját tapasztalatait, az alábbi leirat változtatás nélküli. Köszönöm az interjút! 🙂

RaviX Érettségi program: heti két esti óra, videós anyagok és házi feladatok 2023 szeptembertől a vizsgáig. 

 

 

Önbizalom és Képességek Fejlődése

Milyen változásokat tapasztaltál a felkészítő során a matekhoz való hozzáállásodban?

„A tanfolyam végére ez a kezdeti bizonytalanság teljesen elmúlt, önbizalmam megerősödött. Ma már bátran nekifogok a bonyolultabb feladatoknak is. Megtanultam, hogy nem szabad feladni az első kudarc után, mert előbb-utóbb minden feladat megoldható, ha van kitartás és szorgalom. A logikus gondolkodásom is sokat fejlődött.”

 

 

Neked is van sikertörténeted? 🙂

 

 

A felkészítő legnagyobb előnyei

Mik voltak a felkészítő legnagyobb előnyei számodra?

„Mivel nagyon hiányos tudással rendelkeztem, eleinte csak csendesen figyeltem, igyekeztem a hallottakat megtanulni, de miután rájöttem, hogy a hibázás is a tanulási folyamat része, bátrabb lettem. Mindenki a saját tempójában haladhatott az ismeretek elsajátításában. Edit figyelembe vette, hogy különböző helyekről és eltérő tudásalappal érkeztünk a csoportba. Mindent az alapoktól kezdtünk, és addig nem haladtunk tovább, amíg mindenki meg nem értette. Nekem a számológép használata külön nehézséget okozott, hiszen amikor én jártam iskolába, nem volt megengedett az órai használata. (Tudományos számológépet addig nem is láttam, így használni sem tudtam.) Edit ezen a téren is sokat segített. Tetszett, hogy sok színes ábrával és rajzzal tette szemléletesebbé, érthetőbbé az anyagot (például a geometria és a függvények esetében). Szerintem ebben a két témakörben értem el a legnagyobb fejlődést, meg is szerettem őket. A sorozatok nehezebbek voltak, de ma már elmondhatom, hogy ez sem igaz.”

Irén tehát lépésről lépésre, támogatott környezetben szerezte vissza a magabiztosságát.

 

 

 

 

 

Emlékezetes pillanat a felkészítőből

Van-e olyan konkrét élmény vagy emlék a felkészítőről, amit szívesen megosztanál?

„A halmazok témakörénél nagyon jól esett, hogy Edit külön kiemelve a nevemet megdicsért. Akkor hittem el először, hogy végig fogom tudni csinálni a tanfolyamot.”

 

Javaslatok a felkészítő fejlesztésére

Van-e bármi, amit másként csinálnál vagy amit hozzáadnál?

„Jó volt, hogy a kötelező házi feladatot az elméleti anyaggal együtt már a fő óra előtt megkaptuk. Így előre átnézhettük, és több idő maradt az esetleges hibák, hiányosságok pótlására. Ezt a rendszert nagyon szerettem. A kurzus elején még nem így volt, ezért néha előfordult, hogy késve küldtem be a házi feladatot.”

Oktatói megjegyzés: Én is így éreztem és most már a felkészítő során előre tanulhatnak a diákok, ha akarnak! 🙂

 

 

 

 

 

Edit, mint felkészítő oktató

Mit gondolsz Edit személyéről, mint felkészítő oktatóról?

„Egy végtelenül lelkiismeretes, empatikus, csupa szív oktatót ismerhettem meg Edit személyében. Nem volt könnyű dolga velünk, hiszen nagyon sokféle, különböző korú, tudású és habitusú emberhez kellett úgy szólnia, hogy az mindenki számára érthető legyen. Legtöbbünk tele volt bizonytalansággal, kisebbségi érzéssel. A matematika sokunk számára maga volt a „mumus”! (Én is köztük voltam, hiszen „vén fejjel” és elavult tudással kezdtem neki a tanfolyamnak.) De Edit mindenkibe önbizalmat öntött, és ezeket a kételyeket a kurzus végére teljesen eloszlatta. Bátorított, lelket öntött a csüggedőkbe. Számtalanszor hangzott el az órákon tőle: „Meg fogod tudni oldani, meg fogod érteni”. Akkor még nem hittünk neki, de végül igaza lett! Év végére a letisztult tudásanyaggal és a felkészültség magabiztosságával ülhetett be mindenki az érettségi vizsgára. Ilyen türelmes oktatót kívánok minden mai és leendő diáknak.”

 

 

Visszatekintés a felkészítő élményére

Milyen érzésekkel gondolsz vissza az egész felkészítő folyamatra?

„Alig vártam, hogy elkezdődjenek az órák. Bár én nem érettségiztem idén, mégsem bántam meg, hogy jelentkeztem, hiszen minden percét élveztem. Edit és a csoporttársaim révén olyan kedves, támogató közeg vett körül, hogy egy idő után már nem feszélyezett, hogy ilyen idősen mit keresek közöttük. Most is hiányzik a matek!

 

 

 

 

 

Tanácsok Jövőbeli Érettségizőknek

Mit mondanál azoknak, akik most gondolkoznak a felkészítőn való részvételen?

„Ha valaki most gondolkozik azon, hogy felkészítő tanárt keres matematikából, Editet jó szívvel tudom ajánlani. A sikeres vizsgára ő maga a garancia. Hivatástudata és a matematika iránt érzett szenvedélyes szeretete vezérli abban, hogy ezt a tudást megossza azokkal, akik nyitottak rá. Az órák annyira jól felépítettek, hogy minden világos és érthető lesz az adott anyagrész végére, nem marad semmilyen nyitott kérdés. Külön jó érzés, hogy ha valaki elakad az iskolai anyag elsajátításában, akkor külön óra keretében is segítséget kaphat. A tanfolyam egyik nagy előnye, hogy a tanulótársak is segítik és inspirálják egymást a jobb teljesítményre, amit az egyéni tanulás során nehezebb megvalósítani. A sok gyakorlás és ismétlés során a tanultak fokozatosan mélyülnek el. Az órák oldott hangulatában senkinek sem kell félnie a hibázástól. A dicséretek és a pozitív megerősítés mellett bátran lehet hibázni, mert ez is része a tanulási folyamatnak. Mindenki jó érzéssel és lelkesedéssel távozik az óra végén, legalábbis a mi csoportunkban ezt tapasztaltam. A kötelező házi feladat során sokféle feladattípust kell megoldani, ami szintén a rendszeres tanulás és a sikeres érettségi kulcsa. Idősebb kortársaimnak több okból is ajánlom a tanfolyam elvégzését. Azt vallom, hogy aki abbahagyja a tanulást, hamarabb öregszik. Mindegy, hogy valaki húsz vagy nyolcvan éves, ha folyamatosan tanul, fiatal maradhat. Aki szereti a matematikát, és szeretne új ismereteket elsajátítani, bátran kezdje el – akár azért, hogy segíthessen a gyermekének vagy unokájának. Ha csak agytornaként, hobbiból matekozna, az is rendben van; a lényeg, hogy közben kikapcsolódik.”

 

 

Zárszó

Irén története bizonyítja, hogy sosem késő új dolgokat tanulni, vagy éppen régi tudást frissíteni, még akkor sem, ha már nem az érettségi a cél. Ha téged is érdekel a matematika, akár hobbiból, akár azért, hogy szellemileg frissen maradj, jelentkezz bátran a felkészítőim valamelyikére! Többféle lehetőség közül választhatsz, és biztos lehetsz benne, hogy támogató környezetben fejlesztheted magad – akárcsak Irén tette.

 

 

Kedves Irén,

Szeretném szívből megköszönni Irénnek, hogy megosztotta velünk inspiráló történetét és bizalmát a program iránt. Nagy öröm volt őt tanítani, és látni, hogyan erősödött meg önbizalma a matematika terén. Példája bizonyítja, hogy a tanulásnak nincsenek korlátai, és bárki képes fejlődni bármely életszakaszban. Köszönöm, Irén, hogy részese voltál a felkészítőmnek!

Edit

Oktató, RaviX Matektanoda